dimarts, 15 de desembre del 2015

Rivert, on és el meu fill

Fa deu anys vam anar amb el meu fill i la meva jove a veure una casa que s’havien comprat en un poble de Lleida, al Pallars Jussà, que està entre Tremp i Pobla de Segur. Per arribar-hi s’ha de passar per Salàs de Pallars i, a vuit quilòmetres, es troba el poble de Rivert, que sembla un poblet del pessebre perquè és molt petit però molt bonic.

https://ca.wikipedia.org/wiki/Rivert#/media/File:Conca_de_Dalt._Toralla_i_Serradell._Rivert_12.JPG

Jo per aquella part de Lleida no hi havia anat gaire, però al meu fill, que li agradava molt la muntanya, li encantava. Mireu si l’hi agrada-va, que les seves cendres estan enterrades allà a dalt de la muntanya, sota una alzina.

 Des de la seva casa a l’alzina hi ha una hora caminant; és un lloc fantàstic, des d’on es divisa tota la vall i al fons es veu el pantà de Sant Antoni que és molt gran; a l’estiu la família anem a banyar-nos-hi i agafar les piragües que hi ha allà. Es pot fer un recorregut preciós.


https://ca.wikipedia.org/wiki/Rivert#/media/File:Conca_de_Dalt._Toralla_i_Serradell._Rivert_14.JPGhttps://ca.wikipedia.org/wiki/Rivert#/media/File:Conca_de_Dalt._Toralla_i_Serradell._Rivert_23.JPG


Jo crec que aquest poble el tindré sempre present perquè tinc el meu fill allà dalt, i com diu la meva néta, o sigui, la seva filleta:

—Tranquil·la, iaia, que el “papi” vigila tots els poblets que hi ha al voltant de Rivert.

Autora: Margarita Gimeno
Foto 1: Gustau Erill i Pinyot
Foto 2: Gustau Erill i Pinyot
Foto 3: Gustau Erill i Pinyot

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Enllaços

Seguidors